We hadden het stralend mooi weer

Passie voor Glans | Columns

FAMILIEDAGJE

Daar stond ik dan. Op een groot veld aan het water, omringd door bomen. Ik knikte naar de geluidsman die ik op enige afstand zag. Hij gebaarde terug, ten teken van “ja, probeer maar.” “Best, best, best,” articuleerde ik in de microfoon. Ik kreeg een grijns en een duim. Yep, zo te zien en zo te horen deed de apparatuur het prima. Nog even finetunen en ik kon deze dag aan elkaar gaan praten. Beste mensen, ik heb het hier over het Volvodrive Treffen, afgelopen 11 september in Best. Wat was het een voortreffelijke dag. Ten eerste hadden we het stralend mooi weer. Ten tweede was er van alles te zien en te doen. En ten derde viel er genoeg lekkers te eten. Als je over een evenement loopt, moet je zo nu en dan even iets smakelijks achter de kiezen kunnen stoppen, toch?

Behalve voor Volvo-eigenaren en liefhebbers uit Nederland is dit Volvo-familiedagje zelfs voor een aantal buitenlandse liefhebbers de moeite waard om “even” een roadtrip naar hier te maken. Ik heb groepen ontmoet die vanuit het Verenigd koninkrijk, Zweden, Ierland, Duitsland en Frankrijk kwamen. Verder sprak ik iemand uit Noorwegen die zelfs zijn hele gezin meenam. Wat vooral indruk op mij maakte, was de vorstelijk donkerblauwe, verlengde Volvo S80. Ooit van de Noorse koninklijke familie geweest.

Naast het hanteren van de microfoon had ik de eer om de Volvo-verkiezing te mogen jureren. Zo stond er een rode 850 R met twee ton op de teller, in zo’n mooie en originele staat… “Emo!” Ik was meteen geraakt en met mij de rest van de jury. Van het begin tot het eind van het evenement praatte, kletste en converseerde ik met en over alleen maar Volvo-gelijkgestemden. Ik vond het zoveel leuker dan de beste familiedag die ik ooit heb gehad. O en ik weet nu al: volgend jaar ben ik er weer bij. Dan neem ik mijn gezin mee. Jullie ook?

( Column #28 | Volvodrive Magazine | nr. 70 / 2022 )

Passie voor glans | Detailing

MARINUS BROUWER

Is gedreven lakspecialist, ondernemer en woordensmid. Met veel slagvaardigheid en woordspelingen uit hij op social media als autoriteit op zijn gebied zijn passie voor glans, tevens de naam van zijn onderneming. Als je hem niet in zijn werkplaats vindt, werkt hij op locatie bij de klant. Als “knight in shining armour”, mag je wel zeggen, want zijn lakherstellende behandeling redt autolevens. Zijn diepzwarte, soepel rijdende Volvo V70 R is een hoogglanzend visitekaartje en heeft een extreem hoge aaibaarheidsfactor, maar Brouwer hashtagt: “#eyesdontleavefingerprints”. Met andere woorden: “Alleen kijken, niet aankomen!” Hij schrijft op deze plek over Volvo, autoverzorging, passie voor glans, het leven en de rest.