Nou, deze Belgische eigenaar zorgt goed voor zijn “Zouff”.

DE TWEEDE IN SERIE VAN POLESTAR

Na Polestar 1 volgde Polestar 2. De één is een plug-inhybride coupé. De twee is Polestars eerste volledig elektrische fastback. En ze hebben er zin in bij Polestar. Binnenkort volgt zelfs een Polestar 3, een 4 én een 5. De sportieve Polestar 2 werd geboren in 2020 te Luqiao in China. Hier staat Geely en Volvo’s Super Factory, waar ook de Volvo XC40 en Lynk & Co 01 het levenslicht zien. Na een online bestelling begin 2021 van een sneeuwwitte twee, volgde al levering binnen vijf weken. Met 20 inch schoeisel was deze alvast eerder de wijde wereld ingetrokken en al mee gevaren met één van de vele bootreizen, vol met lotgenoten naar België. De huidige én eerste eigenaar, stelde mij zijn PS2 vast ook hierom voor met de naam: “Zouff”.

Via de Facebook groep “Polestar 2 NL/B Club” verenigen sinds juni 2020 eigenaren en wisselen zo informatie uit over hun nieuwste telg. Toen dobberden er al zes weken lang exemplaren met de haak door de lip vastgeketend met een spanband richting Europa. Al die tijd naar je voorganger kijkend. Om later op een verlaten stuk parkeerterrein wachtend en buiten bij Volvo dan eindelijk je nieuwe eigenaar te mogen begroeten. Eén had er geluk: de eerste, door een particulier op naam gestelde twee in Nederland, kwam in september 2020 bij mij voor een glascoating: van (fabrieks)nieuw, nieuw geleverd, naar duurzaam beter dan nieuw. Onlangs bezocht zelfs déze twee, tijdens de eerste #Polestar2NLRoadtrip, het Polestar hoofdkwartier in Göteborg. Tot op de dag van vandaag laat hij zich bovendien trots filmen en fotograferen. Een bekende schoonheid mensen!

Of ik nu ook Zouff wil voorzien van extra bescherming. En wel met de tweelaagse glascoating met vijf jaar garantie. Nou, deze Belgische eigenaar zorgt goed voor zijn Zouff. Zelfs na een jaar zijn nog steeds alle sponningen, zij- en onderkant van de deuren, de binnenkant van de frunk en de trunk tot in detail schoon.

Toch is er genoeg te doen voordat ook een Polestar glascoatingwaardig genoemd mag worden. Na een dieptereiniging met klei en detailspray verwijderde ik het vastzittend vuil. Van grof, middel naar fijn is de gehele Polestar vervolgens drie keer gepolijst. Zelfs de achterlichtunit is hierbij minutieus krasvrij gemaakt. Met de harde glascoating verzegelde ik het geheel.

Kijk en geniet.

Ultieme glans

Meer info