
VET!
“Als mijn rode spiermassa wacht op binnenkomende onderdelen, wil je dan zoveel mogelijk oneffenheden in het liggende deel van de achterkant uit de lak halen?”, vroeg de eigenaar. Nu mag je weten als een auto als deze in onderhoud is, pronkt ie natuurlijk bij autobedrijf André Boer in Wezep. Een mooie combi, voor een bezichtiging van deze zeldzame ’72-er handgeschakelde Chevrolet Corvette Cabrio 7-liter V8, met een gepland ritje Heerde: velgen ophalen bij JPS-Work of Art. Met mijn LED-zaklamp inspecteerde ik de velgenset. Bij de corvettespecialist beoordeelde ik de rode C3.
Om een rodere achterkant te voorkomen, adviseerde ik het geheel aan te pakken. Na een uitgebreide offerte met mogelijkheden koos de klant uniek: wassen, drogen, kleien en tweestaps polijsten. De gewenste waxlaag opbrengen, plande hij met vrienden. Of ik, in het kader van ontzorging, na gedane onderhoud, de geweldenaar naar Kampen verplaats: met mijn hoofd in het dak en met de benen vast tussen de deur en versnellingspook, creëer ik met het linkerbeen de nodige ruimte voor de op- en neerwaartse richtingaanwijzerbediening. Veilig binnendoor, vanaf de Zuiderzeestraatweg, stuurde ik rechtsaf de Kamperstraatweg op, genietend van het geluid en zijn imposante neus, om via de Europa-Allee in Kampen richting Installatieweg te manouvreren.
Zonder het dak al te nat te maken, waste en kleide ik de bolide. Het rode gedeelte onder het dak maakte ik hierbij vrij. Op de plek waar de eigenaar mij het eerste liet kijken, begin ik met de polijstsessies. Van hier creëerde ik via de gespierde heuppartij een roder geheel. Na een aantal dagen polijsten, gunde de eigenaar mij ook de finishing touch: een beschermende waxlaag.








